Koisti

Min praktik började väl kanske inte så himla bra... skulle vara på ett ställe som heter 2fixu i Vilhelmina och allt lät superseriöst innan jag kom dit... fin nyrenoverad salong, brett utbud som passade vår linje perfekt... ställe i centrum av Vilhelmina. YES tänkte jag, men ack så fel det blev.

För på hennes salong fanns INGET FOLK. Inte en enda kund på de tre dagarna jag hann vara där... så jag ringde till min lärare som sa att jag fick byta om jag hittade nåt annat. Great, jag hade ju redan ringt överallt annars där jag kunde tänkas få en plats...

Men Kicks i Skellefteå fick jag tillslut tag på, och veckan efter fick jag börja där. HELT UNDEBAR tid har jag haft där, alla är supersöta och snälla och säger åt mig att bara suga till mig allt jag kan, och det har jag verkligen gjort. De här veckorna har varit några av de mest lärorika i mitt liv, och några av de roligaste också för den delen. Minst en sminkning per dag har jag hunnit med och på väldigt olika människor... småtjejer, ungdomar, medelålders, äldre... till och med en kille, dock något ofrivilligt men, haha.

Jag fick plocka och rota som jag ville bland märken som Lancôme, Dior, Elisabeth Arden, Helena Rubenstein, Kanebo och använda de produkterna att sminka med. En hel del hudvård har jag också hunnit med att lära mig.

Jag har hur som helst haf en perfekt praktik som verkligen gett lön för mödan... i lycka och branchvana alltså.
Pengar är inte allt här i världen, tänk på det!

Puss!
/ koisti.

Kommentarer
Postat av: JOhanna

Låter inte alls bra, vi tur att allting ordnade sig till slut! MVH JOhanna Dermarome

2009-06-09 @ 08:04:24
Postat av: Jennifer

Tänkte bara påpeka att du var knappt här en vecka och att de är ett litet samhälle som lider utav låg konjukturen så just dom dagar du var i Vilhelmina så va de lite folk på salongen ja, men tycker inte om hur du ha fått det att låta här på bloggen. Vissa dagar är de lite folk och vissa dagar är det mycket folk, utav en vecka så kan du inte yttra dig om hur mycket kunder eller folk jag har som passerar på min salong. Jag tar inte åt mig personligen men när du pratar dåligt om min salong så tycker jag att det är oproffionellt av dig. /Jennifer på 2fixU

2009-06-15 @ 12:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0